AMMATTIJÄRJESTÄJÄ
MILLOIN
Simppelisti silloin, kun sinulla on tavaraa tai tila, joka pitäisi saada läpikäytyä ja järjestettyä loogisesti ja kaipaat selkeyttä elämään. Taustatilanteita on monenlaisia: yleinen sekasorto, alkuun pääsemisen vaikeus, kiire, muutto, loppuelämän siivous, kuolinpesän läpikäynti jne.
MITEN ALKUUN
Ota minuun yhteyttä, jonka jälkeen kartoitamme tilanteesi (soitan sinulle), mietimme tavoitteet sekä aika-arvion työlle. Pääsääntöisesti työ toteutetaan yhdessä ja työtahti määräytyy sinun mukaasi.
TYÖN AIKANA
Olen apukädet, neuvonantaja, suunnittelija, tsemppaaja, kenties kyseenalaistajakin.
Osana työtä voimme halutessasi pohtia millaiset asiat vaikuttavat arkeesi ja kodin ylläpitoon. Miten voisit jatkossa saada arjen sujuvammaksi sekä järjestystä tukevaksi, millaiset toiminnot sopivat sinun arkeesi, mitkä toimivat ja mitkä ei. Kaipaatko kenties uusia toimivampia rutiineja.
POISTETTAVAT TAVARAT
Päätökset poistettavista tavaroista teet aina sinä.
En kuljeta kierrätykseen tai kaatopaikalle meneviä tavaroita, mutta tarvittaessa voimme kartoittaa sinulle sopivan tavaroiden noutopalvelun.
SIIVOUS
Työn aikana saattaa pölypalloarmeijat kiiriä kiivaasti pitkin huonetta. Ammattijärjestäjänä en ole siivooja, mutta teen pienet siistimistyöt osana järjestämistä. Kokonaisvaltaisemmasta siivouksesta voimme tarvittaessa sopia kartoitusvaiheessa.
Voit ostaa myös erillisen siivouskäynnin, kodin kertasiivouksen viimeistelemään järjestetyn kodin.
STAILAUS
Järjestettävän tilan stailaus voi pienimuotoisesti olla osana järjestämistä. Kalusteiden uudelleen sijoittelulla voimme saada toimivamman kokonaisuuden, esteettisyyttä unohtamatta. Myös sisustusstailaus on osa palvelutarjontaani.
TYÖHÖN MENEVÄ AIKA
Aikaan vaikuttaa moni asia: tavaran määrä ja koko sekä tilan koko. Kaiken kattava pöly. Tahti, jolla teet päätöksiä tavaroista vaikuttaa oleellisesti aikaan. Jos tunnesiteet tavaroihin ovat vahvoja, tai läpikäyminen on erityisen tarkkaa ja yksityiskohtaista, työaikaa voi olla vaikea määritellä etukäteen.
Suuntaa-antavia aikoja: pienehkö eteinen komeroineen 3-4 h, vaatehuone 4-5 h, keittiö 4-5 h, lastenhuone 4-5 h, muutama kasa ja/tai mappi asiakirjoja ja papereita 3-6 h.
JÄNNITTÄMINEN
Monet ovat kertoneet yhteydenottamisen jännittävän ja kestävän pitkäänkin ennen kuin uskallus siihen löytyy. Myös vieraan ihmisen päästäminen omaan kotiin, vieläpä käymään läpi omia tavaroita voi tuntua oudolle.
Lepo vaan, ei mitään syytä jännittää! En tule arvostelemaan sinua, kotiasi, tapaasi elää tai mitään muutakaan elämääsi liittyvää. Olen sinun puolellasi, sinua varten, autan sinua löytämään uudenlaista iloa ja tasapainoa järjestyksen ja selkeyden avulla. Voit keskustella kanssani juuri sen verran kuin haluat, voit pitää tauon työstä kun haluat - yhdessä löydämme parhaan tavan toimia, pärjäämme kyllä.
Vastaan mielelläni mieltä askarruttaviin asioihin ennen työtä ja työn aikana.
HINNASTO
ETÄKARTOITUS
0 €
Työn kartoitus voidaan tapauskohtaisesti toteuttaa kokonaisuudessaan puhelimitse. Kesto n. 30 minuuttia. Valitessasi etäkartoituksen, teemme muutaman minuutin "suunnitelma-/tupatarkastuksen" juuri ennen varsinaisen työn aloittamista.
Etäkartoitus on veloitukseton.
⚜
KARTOITUSKÄYNTI
65 € | max. 1 h
Kartoitamme järjestämistä kaipaavan tilan/tilat, tavoitteet ja toteutuksen. Käynti ei sido työtilaukseen.
Sopii myös konsultoinnin näkökulmasta omatoimisen järjestämisen tueksi.
Tampereen ulkopuoliset kartoituskäynnit sovitusti.
⚜