AMMATTIJÄRJESTÄJÄ

- perusarki toimivaksi -


Sopiva tavaramäärä on ennen kaikkea hyvinvointiasia
Sopiva tavaramäärä on ennen kaikkea hyvinvointiasia

MITEN KARSINTA JA JÄRJESTÄMINEN TAPAHTUU

Työ räätälöidään asiakkaan tarpeiden ja voimavarojen mukaan - jokainen koti on erilainen toiminnoiltaan, säilytystiloiltaan ja tavaramäärältään. Myös asiakkaiden toimintatavoissa, nopeudessa ja jaksamisessa on eroja. 

Yleisellä tasolla työvaiheita on kaksi: tavaroiden karsinta, jolloin lajitellaan säilytettävät ja poistettavat omiksi kategorioikseen. Toinen vaihe on säilytettävien tavaroiden looginen ja toimiva järjestäminen tilaan. 

Tyhjennän tilaa, annan sinulle tavaroita karsittavaksi, autan tekemään valintoja, pakkaan poistettavia tavaroita, siistin järjestettävää tilaa tarpeellisilta osin pölystä ja roskista, mietin tavaroiden paikkoja loogisuuden ja käytettävyyden näkökulmasta sekä luon uuden toimivamman kokonaisuuden käytettävissä olevilla resursseilla ja toiveitasi kuunnellen. Työn lomassa usein jutellaan tavaroista, muistoista, toimivasta järjestyksestä sekä ylläpidosta ja kaikesta taivaan ja maan välillä - tai jos siltä tuntuu, ollaan hiljaa ja tehdään töitä.

 AIKA-ARVIO JÄRJESTÄMISELLE

Aikaan vaikuttavia tekijöitä on useita: tilan koko, tilassa olevien tavaroiden määrä ja koko, kuinka täynnä hyllyt ja tasot on, onko lattiat näkyvissä vai tavaran alla, sekä, kuinka nopeasti teet päätöksiä tavaroista. Myös kaiken kattava pöly vaikuttaa työaikaan.

Neljässä tunnissa saadaan yleensä tehtyä esimerkiksi pieni vaatehuone tai muutama komero. Runsaasti tavaraa sisältävään tilaan (huone, iso vaatehuone tms.) menevä aika on yleensä luokkaa 5-10 tuntia. Tarkkoja aikoja on vaikea antaa monista vaihtuvista tekijöistä johtuen. Usein sovimmekin asiakkaan kanssa jonkin tuntimäärän tai paketin, johon lisätään tunteja tarpeen mukaan, mikäli niille on tarvetta.

TUTUSTUMISKÄYNTI

Hintoihin sisältyy tutustumiskäynti paikan päällä (Tampere ja lähialueet). Katsomme yhdessä järjestettävän tilan, mietimme työn tavoitteen sekä sovimme aloitusajankohdan työlle ja teemme kirjallisen sopimuksen. Kartoituskäynnin kesto n. 30-45 minuuttia.

Mikäli työtä ei tilata kartoituskäynnillä, veloitetaan käynnistä 48 €. 


HINNASTO


NEUVONTAKÄYNTI 

1 h - 65 €  tai  2 h - 120 € 

Omatoimisesti tehtävän järjestämisen tueksi. Tutustumme yhdessä järjestettävän tilaan ja ongelmakohtiin, saat suulliset neuvot työn aloittamiseksi, eteenpäin viemiseksi ja ylläpidon helpottamiseksi.

Tilaa tarvittaessa uusintakäynti työsi tueksi. Palvelualue Tampereen kaupunkialue. Ei kotitalousvähennyskelpoinen.


PERUSPAKETTI

4 h - 228 € 

Pienehköön järjestämistarpeeseen, kuten pieni vaatehuone tai eteinen kaappeineen. Hyvä aika myös isomman työn aloitukseksi tai omatoimisen järjestämisen tukitoiminnoksi.

Peruspakettiin voidaan lisätä tunteja tarpeen mukaan. Lisätunnit 48 €/h. Kotitalousvähennys 60 %.


Peruspakettia voidaan soveltaa erilaisiin työskentelyaikoihin, esimerkkejä alla:


JÄRJESTÄMISPAKETTI

3 x 3 h - 468 €
3 x 4 h - 612 €

Kun järjestettävänä on pieniä kohteita ympäri kotia tai keskittymisen tai jaksamisen kanssa on vaikeuksia, nämä paketit ovat osoittautuneet hyväksi työskentelyajaksi. Lisätunnit 48 €/h. Kotitalousvähennys 60 %.


JÄRJESTÄMISPAKETTI

2 x 5 h - 516 €

Kaksi tehokasta järjestämispäivää. Lisätunnit 48 €/h. Kotitalousvähennys 60 %.


PERUUTUSEHDOT LYHYESTI

Jos työ perutaan alle 2 vuorokautta (48 h) ennen työn alkamista, työ veloitetaan kokonaisuudessaan. Muista peruutuksista veloitetaan 48 €.

MAKSUEHDOT LYHYESTI

Sovitusti pankkikorttisuorituksena tai laskutuksena. Hintoihin sisältyy alv 24 %.

TOIMINTA-ALUE

Pääasiallinen toiminta-alueeni on Tampereen kaupunkialue sekä lähialueet. Ulkopuoliset alueet mahdollisia, kun työkohteeseen on hyvät julkiset kulkuyhteydet. Kysäise tarkemmin, jos asut kauempana.

TAVAROIDEN POISKULJETUS

Huomioithan tilausta tehdessäsi etten kuljeta asiakkaan pois vietäviä tavaroita. Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta poistettavien tavaroiden kuljettamiseen, autan parhaan mahdollisen vaihtoehdon valitsemisessa ja tarvittaessa tilaamisessa. 

KOTITALOUSVÄHENNYS

Työni on kotitalousvähennyskelpoista. Voit hakea verottajalta laskun loppusummasta -60% kotitalousvähennyksen verotukseesi. Lue tarkemmin Vero.fi 

Laske tästä linkistä kotitalousvähennyksen suuruus. Laskurissa mukana vuosittainen 100 € omavastuu.