
AMMATTIJÄRJESTÄJÄ

MILLOIN AMMATTIJÄRJESTÄJÄ
- kun tavaraa on liikaa tai tavaroilla ei ole paikkoja
- varasto, autotalli tai koti on epäjärjestyksessä
- tarvitset apua ennen muuttoa tavaran karsintaan ja pakkaamiseen
- muuttolaatikoiden purkamiseen ja tavaroiden sijoittamiseen
- kuolinpesän läpikäymiseen, pakkaamiseen
- paperitavaran hallinnointiin tai arkistointiin
- haluat tehdä elämän suursiivouksen läpikäymällä tavaramaailmasi
- kun yksinkertaisesti et jaksa, ehdi, osaa tai halua tehdä tavaranhallintaan ja kodin arkisiin toimintoihin liittyviä töitä ja tarvitset apua
MITEN TYÖ ETENEE
Työn sisältö muotoutuu asiakkaan ja tilan tarpeiden mukaan. Sinä päätät, mitä tavaroita haluat säilyttää ja mistä luovut. Voimme tehdä työtä yhdessä ja erikseen, mikä missäkin työvaiheessa tuntuu luontevalta ja vie työtä parhaiten eteenpäin.
Huomioin mahdollisuuksien mukaan työn toteuttamisessa ja järjestystä suunnitellessa mahdolliset erityispiirteet, kuten liikunta/liikerajoitteet, toiminnanohjauksen ongelmat tai nepsy-piirteet.
Vanhemmuus jo aikuisen nepsyn äitinä on antanut minulle kohtuullisen ymmärryksen ihmisen moninaisuudesta ja tavarasuhteesta, sekä siitä, kuinka pieniin asioihin erityispiirteet voivat vaikuttaa, mikä vaikutus kodin toimivuudella on arkeen ja jaksamiseen.
Palveluni ovat saatavilla kerta-apuna tai jatkuvampana tukena ja apuna.
Ammattijärjestäjä ei ole siivooja, mutta voit tilata minulta tarvittaessa erillisen siivouskäynnin.
Olen koulutettu ammattijärjestäjä ja Suomen ammattijärjestäjät ry:n jäsen.
HYÖDYT
- saat apua, tukea ja neuvoja tavaranhallintaan
- saatat löytää uusia puolia itsestäsi, tavoistasi toimia ja tavarasuhteestasi
- luot jatkossa helpommin rutiineja arkeesi, toimintaasi ja ajanhallintaasi
- kodin toimivuus ja keventynyt tavarataakka = hyvää oloa ja mielenrauhaa
- koti paremmin hyötykäyttöön, toimivammaksi, siistimmäksi ja turvallisemmaksi.
- pääset eroon turhasta, kenties saat taloudellista hyötyä myymällä tavaroita tai luopumalla maksullisesta varastosta
- kenties kutsut jälleen ystäviä ja sukulaisia vierailulle
- saat mahdollisesti jonkin aikakauden vihdoinkin päätökseen
TYÖAIKA-ARVIOITA
Työaikaan vaikuttavia tekijöitä: tilan koko, tavaroiden määrä ja koko, onko lattiat näkyvissä vai tavaran alla. Myös kaiken kattava pöly vaikuttaa aikaan, sekä nopeus, jolla asiakas tekee päätöksiä tavaroista.
4-5 h esimerkiksi vaatehuone tai muutama komero, keittiö tai lastenhuone. Todella runsaasti tavaraa sisältävä huone/tila 5-10 tuntia. Kokonaisvaltaisempi työ (esim. useita huoneita ja kaappeja) 20+ tuntia.
POISTETTAVAT TAVARAT
En kuljeta asiakkaan ylimääräisiä tavaroita. Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta poistettavien tavaroiden kuljettamiseen, autan parhaan mahdollisen vaihtoehdon valitsemisessa ja tarvittaessa tilaamisessa.

PERUSHINNASTO
TYÖN KARTOITUS
0 € | 65 € (30-45 min)
Käynnillä kartoitetaan työn kohde ja tavoite sekä aika-arvio. Mikäli työtä (vähintään 4 h) ei tilata kartoituskäynnillä, veloitetaan käynnistä 65 €.
Työn kartoitus voidaan tapauskohtaisesti toteuttaa myös puhelimitse + valokuvien avulla.
PERUSPAKETTI
4 h | 260 €
Tässä ajassa järjestetään pieni tila tai muutama kaappi tai päästään hyvään alkuun suuremmassa kokonaisuudessa. Sopii myös omatoimisen järjestämisen aloittamisen tueksi. Hintaan sisältyy n. puolen tunnin kartoituskäynti paikanpäällä. Vaihtoehtoisesti kartoitus voidaan tehdä puhelimitse/valokuvin.
LISÄTUNNIT PERUSPAKETTIIN
52 €/h
Työ on kotitalousvähennykseen (60 %) oikeuttavaa. Lue lisää vero.fi.
KONSULTOINTIKÄYNTI
2 h | 130 €
Kun haluat karsia ja järjestää itse, mutta kaipaat neuvoja miten ja mistä aloittaa ja miten edetä.
Tutustumme järjestettävän tilaan ja kartoitamme tavoitteesi. Saat suulliset neuvotsi työn aloittamiseen ja eteenpäin viemiseen.
Palvelualue Tampereen kaupunkialue. Maksu pankkikortilla käynnin yhteydessä. Ei kotitalousvähennyskelpoinen.
PERUUTUSEHDOT
Työstä tehdään kirjallinen sopimus.
Tuntitöissä peruutus veloituksetta viimeistään 48 h ennen sovittua työn alkamisajankohtaa. Alle 48 h tehdystä peruutuksesta laskutetaan peruspakettia vastaava summa (260 €). Pidemmissä sopimustöissä sopimuksen mukainen korvaus.
MAKSUTAVAT
Maksun voi suorittaa pankkikortilla työn yhteydessä. Sovitusti myös laskutuksena tai käteisellä. Hintoihin sisältyy alv 24 %.
KOTITALOUSVÄHENNYS
Työni on kotitalousvähennyskelpoista konsultointia lukuun ottamatta. Lue tarkemmin Vero.fi
Kotitalousvähennyslaskuri. Laskurin loppusummassa on huomioitu vuosittainen 100 € omavastuu.
TOIMINTA-ALUE
Pääasiallinen toiminta-alue n. 15 km Tampereen keskustasta. Kauempanakin olevat kohteet ovat mahdollisia, ratkaisevaa on toimiva julkinen liikenne. Kysäise tarkemmin, jos asut kauempana.

KANTA-ASIAKKUUS
Voit valita kahdesta paketista: 1 x 5 h kuukaudessa tai 2 x 5 h kuukaudessa. Minimitilaus kolme kuukautta (yht. 15 h tai 30 h)
JATKUVA APU
1 x KK
5 h | 245 €/kk
- Yksi 5 h järjestämispäivä kerran kuukaudessa
- Tuntihinta 49 €/h
- Kuukausihinta 245 €
- Laskutus kerran kuukaudessa
- Minimitilaus kolme kuukautta (yhteensä 15 h/735 €), jonka jälkeen tilausta voidaan tarvittaessa jatkaa kuukausi kerrallaan
- Työn alkukartoitus puhelimitse/valokuvien avulla
- Järjestämiseen voidaan yhdistää myös tilojen stailausta
- Sopii sinulle, joka haluat tehdä karsintaa ja järjestämistä pidemmällä aikavälillä, mutta myös huolehtia siitä, että asia etenee
- Työ on kotitalousvähennykseen (60 %) oikeuttavaa. Lue lisää vero.fi.
JATKUVA APU
2 x KK
2 x 5 h | 450 €/kk
- Kaksi 5 h järjestämispäivää kuukaudessa
- Tuntihinta 45 €/h
- Kuukausihinta 450 €
- Laskutus kerran kuukaudessa
- Minimitilaus kolme kuukautta (yhteensä 30 h/1350 €), jonka jälkeen tilausta voidaan tarvittaessa jatkaa kuukausi kerrallaan
- Työn alkukartoitus puhelimitse/valokuvien avulla
- Sinulle, joka haluat tehdä karsintaa ja järjestämistä pidemmällä aikavälillä, mutta saada näkyvää aikaan nopeammassa tahdissa. Kolmessa kuukaudessa/30 tunnissa saadaan jo isompikin kaaos järjestykseen.
- Työ on kotitalousvähennykseen (60 %) oikeuttavaa. Lue lisää vero.fi